Chód sportowy – jak wygląda trening?

887 0

Zwyczajny spacer można łatwo zmienić w prostą i przynoszącą efekty aktywność fizyczną. Wystarczy zwiększyć odrobinę tempo chodu, aby uzyskać krok sportowy, który umożliwia zwiększenie wytrzymałości organizmu oraz spalanie tkanki tłuszczowej. Jeśli zastanawiasz się, jak schudnąć lub poprawić kondycję, poznaj kilka cennych wskazówek!

Szybkie chodzenie receptą na zdrowie i sportową sylwetkę

Chodzenie to naturalny dla każdego człowieka wysiłek, którego podejmuje się codziennie. Przemieszczanie się w odpowiednim tempie korzystnie wpływ na zdrowie i może przynieść ogrom korzyści osobom zmagającym się z nadprogramowymi kilogramami. Chód sportowy to aktywny marsz, w czasie którego do pracy pobudzane są wszystkie partie mięśniowe. Ponadto zwiększona intensywność przemieszczania się umożliwia pracę nad oddechem i ogólną wytrzymałością. Jest to doskonała propozycja dla osób w każdym wieku, ponieważ nie wymaga ona sportowego doświadczenia i specjalnych przygotowań oraz inwestycji w sprzęt lub akcesoria. Zacząć można dosłownie w każdej chwili w dowolnie wybranym miejscu – może to być miasto, ulubiony park lub las. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych trening można łatwo zrealizować na siłowni wyposażonej w bieżnie.

Tempo należy dopasować do swoich możliwości oraz oczekiwań – wszystko zależy od tego, jaki efekt zamierzamy osiągnąć. Prędkość marszu zamyka się w przedziale 5-10 km/h, a trening powinien trwać przynajmniej 30 minut.

Chód sportowy – jak trenować?

Choć aktywny marsz nie jest wymagającą formą wysiłku fizycznego, należy pamiętać o odpowiednim ruchu ciała, aby uchronić się przed ewentualnymi urazami. Właściwa technika kroku jest niezwykle ważna szczególnie w przypadku treningów na twardych nawierzchniach. Dla zapewnienia sobie optymalnej ochrony przed kontuzjami warto wyposażyć się w dobrej jakości buty do chodzenia. Najlepszym wyborem będą modele przeznaczone dla biegaczy. Kluczowym elementem butów do chodu sportowego jest podeszwa, która powinna być sprężysta, aby poradzić sobie z absorpcją energii wstrząsów. Możesz postawić też na biegówki wyposażone w nowoczesne systemy amortyzacji, które gwarantują komfort oraz odciążają kości i stawy.

Dodaj komentarz